نکته ی قابل اهمیت در این میان آمار است؛ که می گوید شرکت کنندگان امسال یک سوم بیشتر از سال قبل شده اند؛ اما موضوعی که به راحتی قابل رویت است، بخش هایی است که به نظر می رسد صرفا برای پر کردن غرفه ها طراحی و اجرا شده است.
یکی از مسئولین نمایشگاه در پاسخ خبرنگاران درباره ی دلیل شرکت نکردن تعدادی از رسانه ها می گوید:
به دلیل اینکه امسال درخواست ها زیاد و فضا کم بود، ناچارا تعدادی از روزنامه ها را در طبقه ی دوم جای دادیم که اینان به همین دلیل از شرکت در نمایشگاه سر باز زدند.
به نظر می رسد این گفته تنها یک توجیه ساده انگارانه است تا از پاسخگویی شفاف سر باز زنیم و صرفا جوابی داده باشیم.
آنچه در نمایشگاه امسال مشهود است جای دادن نشریاتی که گاه در سال شاید تنها به سبب عدم لغو امتیاز گهگاه اقدام به انتشار شماره هایی می کنند و دیگر هیچ !! در مکانهایی ازنمایشگاه است که می شد این فضاها به نشریات فعالتر و با کیفیت تر اختصاص یابد.
حضور رسانه های خارجی نیز نه تنها بر کیفیت بزرگترین رویداد رسانه ای کشور نمی افزاید، که بهترین و مناسب ترین مکانها را دراختیار اینان قرارداده ایم تا سوت و کورترین قسمت نمایشگاهی که عمدتا نیز سوت و کور است به همین بخش از شرکت کنندگان نمایشگاه اختصاص یابد.
به هر ترتیب امیدواریم در روزهای آینده شاهد بالار فتن کیفیت نمایشگاه نیز باشیم و همانگونه که در ارتقای کمیت کوشیده ایم بستری فراهم آوریم تا همین شرکت کنندگان در معرفی رسانه ها و فعالیتهایشان بکوشند و دوستداران نشریات وعلاقه مندان از حضور و صرف وقت دچار افسردگی و پشیمانی نشوند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر